靈感的起源 The Inspiration

關於靦系列的創作靈感是如何產生的呢?
What inspired you to create the collection of "miǎn"?

這是在我之前風靡四爺的時候(我可是重復看了三遍,且每逢轉台遇到重播若沒好看的節目,我就會又重復看一遍←中毒很深),某次在剪雜誌的時候,突然有感而發,就在Moleskine筆記本裡面貼上這幅還下了這標語。
Few months ago, I was addicted to the television series "Bubu Jingxin" (I watched it three times). One day I was cutting magazine, and the idea came out of feeling. Then I made this and stuck it on my Moleskine notebook.








我愛上四阿哥了 (遠目)

I'm in love with Nicky Wu.










不知怎搞的還莫名發瘋覺得萬一哪天被採訪,這樣的對話我要說什麼!!病滿重的
Then I was thinking, one day I might take an interview somehow. What should I respond to these questions?


Q:有機會和偶像相處嗎?
       Do you have chance to stay with the idol?
A:夢裡。
        In my dream.

Q:想對偶像說的話?
       What do you want to say to him?
A:見一面吧,阿哥!
      Meet me!


如此花癡的起源,也能激起創作的浪花?
How come it can inspire you like that?


其實有另一事件,激發某種奇怪的鬥志,但那時候我自己也沒有注意到這會是我之後的題材。我覺得人很可憐,只有在功名成就時,每個人都扒著你想當你朋友,當你一無是處的時候,身旁找不到任何支持的朋友,而這就是該死得現實!可怕的是,當你有錢,身邊的朋友不一定是真的朋友。

There's other happening inspired me; however, I didn't know it would be my concept of my collection. People are pitiful. When you're famous, most of people want to be your friends; but when you're nothing, no one will be your friends and support you. That's damn reality! The most horrible thing is when you're rich; your friends aren't all true.



現在的我只是尚未成功,而不是永遠不會成功!
not SUCCESS yet, NOT WON'T

不要可憐我,我一點都不可憐
Don't pity me!

也不要強迫我,我有自己的想法
Don't force me!

我不是傀儡
Am I a puppet?

我也有自我的尊嚴
I have my own dignity!


也因為筆記本裡面已有這些範本,當我要刻章的時候,就想到了這主題。所有的臉跟手都可以互相組合,臉沒有完整的表情,你不會知道真實的感受,所有的答案全都是自我主觀的幻想。你可以覺得很酷,很恐怖,亦可是很情色,很羅曼蒂克,當我收集到的答案越多,就是成功地朝目標前進!
Because of those idols, when I want to carve rubber stamps, I know I can use this theme. All the faces and hands can randomly combine together, and the faces don't have complete facial expression. Then you won't know the true feeling, all the answers are your subjective imagination. You can say cool, horror, sexy, romance, etc. If I've received more answers, I am moving closer to my goal.

No comments:

Post a Comment